פוליטיקה ארגונית בראי תקופת הבחירות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > פוליטיקה ארגונית בראי תקופת הבחירות

תקופת הבחירות משופעת בדברי התרברבות עצמיים.
כל פוליטיקאי (שרואה עצמו מנהיג) משתף אותנו בתשבוחות ודברי פאר על עצמו. במקביל, אנו נחשפים להכפשות, וביקורת קשה על המתמודדים האחרים: לפני הפריימריז, על שותפים למפלגה, ולאחריהם, על שותפים לכנסת.
הייתי שמח לראות שיח אחר בפוליטיקה, אבל ניחא.
הייתי שמח לגלות שהתנהגות זו חולפת לאחר הבחירות, אבל במדינה שלנו, אנחנו במערכת בחירות תמידית…
הבעיה החמורה שמנהלים רבים עלולים לטעות ולהעתיק התנהגויות דומות לסביבה הארגונית בה הם פועלים.
מבחינתם, זוהי דוגמה למנהיגות.
מבחינתם, זוהי דוגמה לפוליטיקה ארגונית שהיא בבחינת גזירת הגורל.
Do-dont-Talk
עלינו המנהלים, מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הפיתוח הארגוני לעודד דפוסי פעולה אחרים!
דפוסי פעולה המקיימים את העקרונות הבאים:
1. במקום דיבורים, לעודד מעשים.
2. המעשים צריכים לבוא לידי ביטוי בתוצאות מוחשיות.
3. תוצאות מוחשיות שבאות לידי ביטוי במדדים או בדוגמאות קונקרטיות להצלחה.
4. המדדים צריכים להיות תואמים את אחריותו של כל מנהל.
5. על מנת למנוע עיוותים – המדדים צריכים להיות חלק ממערכת מדדים מאזנ"ת.
6. וכשיש תוצאות – אסור לשכוח לתת את הקרדיט לעוסקים במלאכה!
7. לעדן התנהגות נרקיסיסטית: להתרגל להשתמש במילה "אנחנו" ולא "אני".
8. וכשיש ביקורת – להקפיד על שימוש בדוגמאות קונקרטיות כחלק ממשוב אפקטיבי.
אין הכוונה ששיווק עצמי הוא פסול.
שיווק עצמי הוא חלק חשוב בפוליטיקה הארגונית.
חשוב להציג עשייה.
חשוב להדגיש תוצאות.
חשוב לחגוג הצלחות.
אבל,
חשוב להקפיד על מקצועיות, ענייניות ותכליתיות.
אחרת,
המדרון לרדידות ובינוניות יכול להיות חלקלק מאוד.
אי הקפדה על העקרונות שמניתי למעלה עלולה לעורר תסכול בקרב העובדים, התמקדות בטפל במקום בעיקר, עיגולי פינות וירידה בתפקוד הארגון.
מנהלים או עובדים שמתוגמלים על "דיבורים" ללא תוצאות (בין אם בשכר, בין אם בקידום) מהווים דוגמה אישית שלילית המחלחלת במהירות לכל רחבי הארגון.
על כל אחד מאיתנו מוטלת האחריות למנוע התנהגות ארגונית שכזו בשלוש דרכים:
1. תגמול העובדים והמנהלים המסתמך על תוצאות, דוגמאות קונקרטיות ומדדים.
2. חוסר סובלנות לדיבורים באוויר שבאים במקום עשייה מקצועית ותכליתית.
3. וכמובן – לתת דוגמה אישית.
הסלוגן הארגוני שלי לתקופת הבחירות: "מקשקשים, נמאסתם!".
אני מקווה שאחרי תום תקופת הבחירות נזכה לראות דוגמאות חיוביות יותר של מנהיגות וניהול.
אולי כן ואולי לא…

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו ברשימת הסדנאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.
עקבו אחריי ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress
להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »