בארגונים רבים עולה צורך לפיתוח תהליכי עבודה והטמעתם, על מנת לשפר את התוצאות העסקיות.
תהליך פיתוח או עדכון תהליכים ארגוניים מתבצע לרוב ע"פי השלבים הבאים:
1. אבחון המצב הקיים: שלב זה כולל בעיקר ראיונות עם מנהלים ועובדים שונים, קבוצות מיקוד, סדנאות עבודה למיפוי פערים ועוד. מטרת שלב זה: מיפוי מצב קיים וזיהוי פערים עיקריים.
2. בניית ועדכון של תהליכי עבודה: עבודה משותפת שלי עם מנהלים רלוונטיים על מנת לייצר תהליכי עבודה מעודכנים. תהליכי עבודה אלו מתבססים על שיטות מקובלות בתעשייה הרלוונטית (best practices) המותאמות לאופי הארגון.
3. סבב קבלת משוב: שיתוף בעלי עניין בתהליכים המתגבשים כדי לקבל הערות ולהתחיל לגבש הסכמה רחבה לתהליכים.
4. הדרכות לגורמים הרלוונטיים: ההדרכות מתבצעות כסדנאות המשלבות תיאוריה, כלים ותרגולים להפנמת התהליכים החדשים. בהדרכה יש גם דגש להכשרת מדריכים עתידיים שיוכלו להמשיך להדריך את העובדים בעתיד.
5. ליווי שוטף (אופציונלי): ליווי של פרויקטים/תהליכים/מנהלים למשך זמן המוגדר ביחד על מנת לוודא שהתהליכים מוטעמים ולאפשר לבצע שינויים ועדכונים לתהליך.
בתום התהליך יוגדרו בין היתר התוצרים הבאים:
1. תהליכי העבודה החדשים או המעודכנים.
2. טרמינולוגיה ארגונית מעודכנת.
3. הגדרות תפקידים וממשקים.
4. תבניות (templates), טפסים, ורשימות (check lists).
5. שגרות ניהול ותקשורת