הגדרת המטרות הינה חלק חשוב, ראשוני ומרכזי לפני כל תחילת פעילות.
הגדרת מדדים הינה קריטית על מנת שנוכל לדעת:
1. בסוף הפעילות: האם המטרות הושגו?
2. במהלך הפעילות: האם אנחנו מתקדמים לעבר המטרות, ובאיזה קצב?
זכרו: "מה שלא נמדד – לא מנוהל".
מטרות צריכות להיות מנוסחות ע"פ עקרון SMART:
Specific: מטרות ממוקדות ככל הניתן, ולא כלליות מדי. "הגדלת רווחים", "שיפור שביעות רצון", "שיפור יעילות" – הן מטרות כלליות מדי. אינפורמציה חסרה: של מי? בכמה? באיזה תחום ספציפי?
Measurable: מטרות הניתנות למדידה, אחרת לא נוכל לדעת האם המטרות הושגו או לא. קיימות מגוון דרכים למדוד מטרות, גם אם במחשבה ראשונה נדמה שהן אינן מדידות.
Attainable: מטרות ברות השגה. מטרות ריאליות והגיוניות.
Relevant: מטרות המשרתות את הייעוד והאסטרטגיה הארגונית. מטרות משמעותיות לארגון.
Time-bound: מטרות התחומות בזמן. כך אנחנו מוודאים שיש מסגרת זמנים שמאפשרת לנו מעקב קבוע.
בנוסף, על המטרות להיות מוסכמות על בעלי העניין והשותפים לפעילות ומתוקשרות בהתאם.
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.
ספר מקיף ופרקטי בנושא הוא: Strategic Project Management Made Simple
(ניתן למצוא תחת ספרות מומלצת – לינק).