להיות המנהל המושלם

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > להיות המנהל המושלם

כדי להיות מושלם צריך למפות את מה שלא מושלם, ולשפר אותו.
האומנם?
מהי המשמעות של להיות מנהל מושלם?
המסר הבעייתי של מנהל מושלם
מהי הדוגמה האישית שמנהל מושלם נותן לאנשים שלו?
שהמנהל אף פעם לא טועה?
שאין דבר כזה שהמנהל לא יודע משהו?
שהוא לעולם לא יסתפק בפחות ממושלם?
שלמנהל אין קשיים?
הוא לא זקוק אף פעם לתמיכה? לאוזן קשבת?
Perfect-manager
המסר החיובי של מנהל לא-מושלם
מנהל שלא מתבייש להודות שהוא לא מושלם מעביר את המסרים הבאים:
1. מותר לכם לטעות. גם אני טועה.
2. מותר לכם להודות בזה. גם אני מודה בזה.
3. לכל אחד יש חולשות. זה בסדר.
4. זה לא בושה כשקשה. גם לי קשה לפעמים.
5. כל הכבוד על ההישגים עד כה (נדיבות ניהולית).
6. תלמדו לסלוח לעצמכם, ולהתמקד בצעדים הבאים. גם אני נוהג כך.
7. גם אני זקוק לכם.
מנהל שלא מתבייש להודות שהוא לא מושלם יכול להנות מהדברים הבאים:
1. לקבל ביקורת ברוח טובה יותר. לפעמים עובדים באים בביקורת, והמנהל עלול לתקוף חזרה כחלק ממנגנון ההתגוננות שלו. אבל אם אנחנו יודעים שאנחנו לא מושלמים, נוכל להתמקד בהקשבה במקום בהתגוננות.
2. להתמקד בלחזק את החוזקות, במקום לתקן את החולשות. תיאוריות ניהוליות רבות מעבירות את מרכז הכובד לחיזוק המאפיינים החיוביים. השאיפה לתיקון החולשות יכולה להיות מסע מפרך ללא תוצאות.
3. להבין ולהיות אמפטי. למנהל יותר קל להיכנס לנעליים של העובדים שלו, כשהוא מודע בעצמו לחולשות שלו.
4. ללמוד ולהתפתח. המודעות העצמית המפוכחת וההשלמה עם החולשות עוזרות כדי שאפשר יהיה לנצל אירועים ללמידה. לא בשביל לתקן את החולשות, אלא בשביל להסיק מסקנות בדרכי פעולה אפשריות.
לבנות צוות משלים
לכל אחד מאפיינים שונים, לכל אחד חוזקות וחולשות שונות.
לו היה מנהל מושלם, היינו מחפשים דרך לשבט אותו.
מכיוון שאין מנהל מושלם, חשוב שכל מנהל יחפש את העובדים שהוא צריך כדי שישלימו אותו.
כלומר, השאיפה היא שלצוות בכללותו יהיו את כל הידע, המיומנויות והכישורים הנדרשים כדי שהצוות יגיע לתוצאות מיטביות. וזו לא דרישה אישית מאף חבר מסויים בצוות. כל אחד יכול לתרום רק את מה שהוא מסוגל באמת.
להיות המנהל המושלם
אף מנהל אינו מושלם.
אף מנהל גם לא יהיה מושלם.
כולנו טועים לפעמים, לכולנו קשה לפעמים, ואף אחד מאיתנו לא יודע הכל.
הדרישה למושלמות עלולה להזיק.
במקום לרצות להיות מושלמים, הבה נשאף להיות משלימים:
להשלים עם עצמנו שאיננו מושלמים.
להשלים עם העובדים והעמיתים שלנו שהם אינם מושלמים.
להשלים את הצוות שלנו באנשים משלימים.
הרבה שלום!
מיכאל

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו ברשימת הסדנאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.
עקבו אחריי ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress
מיכאל שורץ
להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »