מה המנהל שלי רוצה ממני?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > מה המנהל שלי רוצה ממני?

כל אחד מאיתנו רוצה להגיע למצב של מקסימום הצלחה במקום העבודה. על מנת להשיג הצלחה זו, נדרשת רמה מספקת של שילוב בין מימוש עקרונותינו וערכינו כעובדים ומנהלים לבין שביעות רצון הארגון מאיתנו, שמרביתה קשורה קשר הדוק בשביעות רצון המנהל הישיר שלנו מאיתנו.
על מנת לענות על השאלה "מה המנהל רוצה מאיתנו" נעזר בתרשים הנ"ל:

ראשית, נשים לב שכל אחד מאיתנו (בכל מיקום בו נמקם עצמנו בהיררכיה הארגונית) רוצה באופן כללי את אותו שילוב מנצח שציינתי: שביעות רצון אישית לצד שביעות רצון הארגון.
הנחת יסוד זו חשובה בניתוח יחסי הגומלין בין הדרגים השונים בארגון.
כעת, נשים עצמנו במקומו של מנהל בדרגי הביניים עם עובדים תחתיו, ומנהל ישיר מעליו (מנהל א' בתרשים).
כמנהלים אנחנו עוסקים רבות בעובדים שלנו, פיתוחם ושימורם בארגון. כלומר, אנחנו נשאל את השאלות הבאות (חץ מס' 1 בתרשים) :
1. שביעות רצון העובד: מהי "שביעות רצון אישית" כפי שאותו עובד ספציפי מגדיר אותה? מהם הפרמטרים המגדירים עבורו הצלחה אישית? מהם הערכים והעקרונות האישיים שצריכים לבוא לידי מימוש כדי לאפשר לו תחושת אושר? כיצד אני תורם למימושם?
2. שביעות רצון הארגון מהעובד: מה משפיע על שביעות הרצון מהעובד? עבור העובד שלנו, במרבית המקרים (אם אנחנו מבצעים את עבודתנו נאמנה) שביעות רצון הארגון שקולה לשביעות הרצון שלנו מהעובד. גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון: עמידה בנהלים ארגוניים והתאמה לערכים ולתרבות הארגונית.
שימו לב שהתשובה לשאלה הראשונה היא מאוד אינדיבדואלית ומשתנה מעובד לעובד, ולכן קשה לזיהוי. לעומתה, התשובה לשאלה השניה נמצאת כמעט באופן מוחלט בשליטתנו, אך כדי להביאה לידי ביטוי, עלינו לתאם ציפיות עם העובד.
אך מה כשמדובר במנהל שלנו?
נבצע תרגיל דומה (חץ מס' 2 בתרשים). המנהל שלנו יצפה מאיתנו להביא לו תועלת מקסימלית. כלומר, לעזור לו להשיג את השילוב המנצח עבורו. אנחנו נשאל את השאלות הבאות:
1. שביעות רצון אישית: מהי "שביעות רצון אישית" כפי שהמנהל שלנו מגדיר אותה? מהם הפרמטרים המגדירים עבורו הצלחה אישית? מהם הערכים והעקרונות האישיים שצריכים לבוא לידי מימוש כדי לאפשר לו תחושת אושר? כיצד אני תורם למימושם?
2. שביעות רצון הארגון מהמנהל הישיר שלנו: כאן יש מכשלה קטנה. מכיוון שאיננו מכירים באופן אינטימי את הקשר בין המנהל הישיר שלנו (מנהל ב') למנהל שלו (מנהל ג' בתרשים), אנחנו בדר"כ לא נשאל: "מה הארגון מצפה מהמנהל שלנו?" אלא, "כיצד המנהל שלנו תופס ומבין את מה שהארגון מצפה ממנו?" (חץ מס' 3 בתרשים). וכמובן: כיצד אעזור לו לעמוד בציפיות אלו?
(אומנם, יש מקרים בהם ניתן לעזור למנהל שלנו לחדד אצלו את ההבנה של מה הארגון מצפה ממנו, אך מדובר במלאכה מורכבת הדורשת מומחיות וניסיון הן בתחום המקצועי הספציפי והן ביצירת תהליך שכזה. לפיכך, במרבית המקרים, נקבל את התפיסה הסובייקטיבית של המנהל כמציאות קובעת).
שימו לב שבניתוח הצלחת המנהל שלנו מדובר בשתי שאלות סובייקטיות מנקודת ראותו של המנהל שלנו.
אז איך עונים עליהן?
ישנן מגוון טכניקות. על כך ועוד, בסדנת לנהל את המנהל

רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהוליתסודות הניהול האפקטיבי.

הציצו ברשימת הסדנאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.
עקבו אחריי ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress
להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »