שאלון חוסן ארגוני למנהלים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > שאלון חוסן ארגוני למנהלים

לפניכם 12 שאלות של כן ולא.
ענו על השאלון פעמיים: פעם בתור עובדים, ופעם בתור מנהלים, בשם העובדים שלכם.
השאלון לקוח מהספר: "לפני הכל – שוברים את הכללים"*
על כמה שאלות עניתם בלב שלם את התשובה "בהחלט כן"?

1. האם אני יודע מה הן הציפיות ממני במקום העבודה?
2. האם עומדים לרשותי החומרים והציוד הדרושים לי כדי לבצע את עבודתי כהלכה?
3. האם מקום העבודה נותן לי את האפשרות לעשות מדי יום את הדברים שבהם אני מצטיין?
4. האם זכיתי בשבעת הימים האחרונים להכרה או לשבח על כך שביצעתי את עבודתי היטב?
5. האם נראה לי שהממונה עלי, או מישהו אחר במקום העבודה, מתעניין בי, כאדם?
6. האם יש במקום העבודה מי שמעודד את התפתחותי?
7. האם נראה לי שבמקום העבודה יש משקל לדעותיי?
8. האם הייעוד/המטרה של החברה שבה אני עובד גורמים לי לחוש שעבודתי היא בעלת חשיבות?
9. האם עמיתיי חשים מחוייבות לביצוע עבודה איכותית?
10. האם יש לי חבר טוב מאוד במקום העבודה שלי?
11. האם במהלך ששת החודשים האחרונים, מישהו במקום העבודה שלי שוחח אתי בקשר להתקדמותי?
12. האם היו לי במהלך השנה האחרונה הזדמנויות ללמוד דברים חדשים ולהתפתח?
הערות חשובות:
1. שאלות אלו אינן מקיפות את כל המידע הנדרש על מקום העבודה שלכם, אבל הן בהחלט מקיפות את המידע החשוב ביותר כדי למשוך את העובדים הכשרוניים ביותר, למקד אותם ולשמור עליהם.
2. התגלה קשר חיובי ישיר בין שאלות אלו לבין 4 תוצאות עסקיות רצויות: פרודוקטיביות, רווחיות, התמדת עובדים ושביעות רצון לקוחות.
3. שימו לב שאין שאלות המתייחסות לסוגיית השכר וההטבות. הסיבה היא ששכר והטבות מעניינים ומושכים את כל העובדים: הטובים, הבינוניים והרעים. כמו כן, לשכר יש בעיקר חשיבות של השוואה מול מקומות עבודה אחרים, ולכן היא מאוד תלויה במצב השוק, ולא כמרכיב אבסולוטי בסביבת העבודה. חברה שתתן שכר נמוך בהרבה מחברות אחרות – תתקשה כנראה לגייס ולשמור על עובדים טובים (וגם מתאים לתיאוריית הצרכים של הרצברג).
4. השאלות מסודרות לפי הסדר. כלומר, יש חשיבות שהמנהל ידאג שהעובד ייתן תשובה חיובית לשאלות הראשונות, ורק אח"כ יעבור לשאלות הבאות (לא מפתיע, כי יש פה התאמה לפירמידת מאסלו).
5. המחקר התבצע בשנת 1998. ניתן לטעון כי מאז השתנו הצרכים לאור כניסתו לעבודה של דור Y אך תוצאות השאלון דווקא תומכות במאפייני דור זה.
ראו למשל: https://www.synerion.co.il/blog/recruit-retain-gen-y/#.WPtkQYiGOM8
תשכחו מהנהלת הארגון
אם תקראו פעם נוספת את השאלות בוודאי תבחינו שמרביתן לא תלויות בהנהלת הארגון (מנכ"ל, סמנכ"לים) אלא במנהל הישיר של כל עובד. זה מאוד מעודד, כי זה אומר שהרבה תלוי בכם המנהלים ולא באיזו "הנהלה מרוחקת". ועבור אנשי משאבי אנוש – חשוב מאוד להשקיע בכל המנהלים בכל הרמות.
בהצלחה,
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.
הציצו בקטלוג סדנאות והרצאות למנהלים.
פרטים נוספים למעוניינים באימון אישי.
עקבו אחריי גם ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress

 מיכאל שורץ, 052-7728023
michael.szwarc@gmail.com


* הוצאת מטר. מבוסס על מחקר שנעשה ע"י מכון גאלופ שכלל למעלה ממאה אלף עובדים ביותר מ 2,500 יחידות עסקיות בשנת 1998. ותודה לאורית אפרת ולאיילת פדה שהפנו את תשומת ליבי לספר.

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »