בניית ארגז כלים ניהולי

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > בניית ארגז כלים ניהולי

כמה סוגי מכחולים יש לצייר אומן?
כמה סכינים וכלים מיוחדים יש לשף?
כמה חפצים יש לקוסם? מכשירים לרופא שיניים? כלים למכונאי?
בשביל מה הם צריכים כזה גיוון?
האם יש להם צורך בכל-כך הרבה כלים?
ומהו ארגז הכלים הניהולי שלנו?
Tools-General
גם מנהל צריך ארגז כלים מקצועי
ארגז זה מכיל כלים חשובים להתמודדות עם מצבים ניהוליים מורכבים כמו קבלת החלטות, ניהול קונפליקטים, הנעת הצוות, ניהול ישיבות, ניהול שינויים ועוד. כל אלה מסייעים למנהל להשיג תוצאות טובות יותר.
שימוש בארגז כלים מקצועי
– אנשי מקצוע יודעים להשתמש בכלי הנכון, בזמן הנכון בשביל להשיג את התוצאה הנכונה.
– לא חייבים להשתמש בכל הכלים במידה שווה. יש כלים שמשתמשים בהם יותר ויש כלים שמשתמשים בהם פחות.
– ארגז הכלים נבנה לאט לאט עם הניסיון. בכל פעם מוסיפים כלי חדש.
– בדר"כ מוסיפים כלי חדש לארגז הכלים לאחר שלומדים כיצד להשתמש בו (עדיף עם התנסות) ולאחר שמבינים את הערך המוסף שהוא מביא.
– ארגז הכלים צריך להיות מאורגן נכון כדי שאפשר יהיה לשלוף את הכלי הנכון בזמן הנכון.
– אנשי מקצוע מכירים את ארגז הכלים שלהם, מרעננים אותו ומתרעננים איתו כדי לאפשר להם שימוש עתידי בכלים.
– אנשי מקצוע מוצאים מדי פעם כלי חדש ומוסיפים אותו לארגז הכלים שלהם.
איך מוצאים כלי חדש?
ממשיכים להתעניין במה שקורה בעולם המקצועי שלנו. מחפשים מקורות מידע זמינים ונוחים, נפגשים עם אנשי מקצוע בתחום ושואלים:
– האם יש כלים חדשים?
– במה קולגות אחרים משתמשים?
מה יש לכם בארגז הכלים הניהולי שלכם?
– כיצד הוא מאורגן?
– כיצד אתם בונים אותו?
– האם אתם מצליחים לשלוף ממנו כלים בהתאם לצורך?
המטאפורה הזו של ארגז כלים עוזרת למנהלים רבים להבין שיש להם גמישות אמיתית להתמודד באופן שונה במצבים שונים. אין כלי אחד בודד שנותן מענה לכל האתגרים בתפקיד.
ככל שארגז הכלים שלנו עשיר יותר, יש לנו גמישות רבה יותר להתאים את הכלי הנכון לצורך השגת תוצאה טובה יותר.
בניית ארגז הכלים ניהולי
בבלוג שלי יש הרבה כלים בנושאים רבים (תחת הכותרת "מאמרים לפי נושאים"), והם מסודרים בשני ארגזי כלים מוכנים לשימוש:
1. הספר להתחיל לנהל ברגל ימין העוסק במיומנויות יסוד בניהול: בניית תוכנית עבודה, ניהול ישיבות, מנהיגות, שיחות משוב, ניהול קונפליקטים, סגנונות תקשורת ועוד.
2. הספר סודות הניהול האפקטיבי העוסק בבקרה ניהולית, קבלת החלטות, ניהול שינויים, חניכה ניהולית, למידה ארגונית ועוד.
שני הספרים משלימים זה את זה ומשלבים תיאוריה, תרשימים, דוגמאות ושאלות לעבודה עצמית. שניהם בנויים באופן שקל לשלוף את הכלי הנכון בשעת הצורך.
לחשוב תוצאות – ולראות תוצאות
בשבוע הבא אתן הרצאה (הכניסה חופשית) על חשיבה תוצאתית, כלי נוסף וחשוב לארגז הכלים של כל אחד ובפרט למנהלים, ומנהלי משאבי אנוש והדרכה העוסקים בפיתוח מנהלים.
ההרצאה תהיה חלק מהשקת הספר סודות הניהול האפקטיבי שתתקיים ביום שישי (4/9) בבוקר.
האירוע כולל ארוחת בוקר קלה, הרצאה ומכירת מוזלת של הספרים.
ההשתתפות אינה בתשלום אך דורשת הרשמה מראש במייל, בטלפון (052-7728023) או בטופס זה.
אם עוד לא נרשמתם – זו ההזדמנות!
מצורפת הזמנה:
Invitation-3
עקבו אחריי ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress
הרשמה לבלוג

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »