להיות קרציה ארגונית חיובית

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > להיות קרציה ארגונית חיובית

להיות קרציה זה דווקא טוב – אם יודעים כיצד.
אבל אם עושים זאת לא נכון – מסתכנים בלהיות בלתי-רצויים בארגון.
בחיים האמיתיים, הקרציה מוצצת לאחרים את הדם.
בארגון – קרציה יכולה לעזור לקדם משימות ופרויקטים. הרי אנשים זקוקים לפעמים שמישהו יתקרצץ כדי שיפעלו. וזה רלוונטי לכל הרמות: מנהלים, קולגות ועובדים.
Tick
אני שונא להיות קרציה.
זה לא נעים לי, וגם משעמם אותי.
אני תמיד מעדיף שהאנשים שאני עובד איתם – פשוט יחזרו אליי מעצמם או יבצעו את המשימה ללא תזכורות.
אך לפעמים אין לי ברירה.
וכשאין ברירה – אני מקפיד על הכללים הבאים:
1. להבחין בין עיקר לטפל. אני מתקרצץ רק על דברים חשובים.
2. עוזר לאחרים לעזור לי: מסביר את החשיבות של הנושא לצד האחר.
3. מקפיד על תקשורת מדויקת ומוקפדת , בעיקר במייל.
4. נותן לאחרים את הצ'אנס כדי להחזיר לי תשובה.
5. מתקרצץ בהדרגה: תזכורת נוספת, שיחת טלפון, תזכורות נוספות בתדירות גוברת.
6. מנסה להפעיל טקטיקות שכנוע שונות לשיתוף פעולה.
7. מבהיר לצד האחר את המשמעות של אי שיתוף פעולה.
8. אם אין ברירה – מפעיל אסקלציה חכמה ונאותה.
9. שומר תמיד על ענייניות מקצועית. לא מערב את האגו (משתדל…).
10. כשכלו כל הקיצים, יוזם משבר מבוקר בהתאם לניתוח המצב.
11. מתנצל בפני האחרים אם חרגתי מהכללים שלי.
במקביל, אני משתדל להימנע מהדברים הבאים:
1. להתעקש על דברים לא חשובים.
2. "לחפור", לשלוח מיילים ארוכים מדי.
3. לעשות אסקלציה למנהלים מוקדם מדי.
4. להישען על שיטת קרצוץ אחת כל הזמן.
5. לערב רגש באופן לא שקול.
נקודות למחשבה:
א. הארגון זקוק לקרציות כדי לשמור על מתח עשייה חיובית.
אבל הוא זקוק לקרציות חיוביות שמדי פעם יוודאו שמה צריך לקרות אכן קורה.
קרציות שליליות גורמות למתח לא בריא ואדישות ארגונית מסוכנת. במצב זה, העובדים כבר לא מייחסים חשיבות לבקשות ולתזכורות שהם מקבלים.
ב. עם יד על הלב – כל אחד מאיתנו היה שמח לקרציה אישית שתזכיר לו מדי פעם את הדברים החשובים שעליו לעשות בתעדוף הנכון.
ג. המוניטין האישי שלכם מושפע רבות מהמיומנות שלכם להיות קרציה חיובית.
אני מכיר מנהלים שזה בא להם טבעי – והם מסוגלים להפעיל אחרים באופן חיובי ואפקטיבי. ואחרים לומדים להעריך אותם על כך.
מנהלים אחרים זקוקים להתאמן ולהשתפר. חניכה יכולה לסייע.
התקרצצות נעימה (כשיש צורך),
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.

הצטרפו אליי ב-

הכנסו לערוץ שלי ב-YouTube
הרשמה לבלוג

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »