אילו יכולנו לתכנן פרויקט ולרוץ איתו לאורך הזמן כשהתוכנית מתקתקת לפי המתוכנן – החיים שלנו היו הרבה יותר קלים. בפועל מתחוללים הרבה שינויים במהלך הפרויקט. מנהל פרויקט לא צריך לפחד מהשינויים הללו. הפחד האמיתי הוא משינויים לא מנוהלים, או לא מנוהלים כראוי.
– מהם השיקולים בעיצוב תהליך ניהול השינויים?
– האם one size fits all? כיצד ניתן לסווג שינויים בפרויקט?
– מהן הסכנות האורבות לנו, גם אם יש לנו תהליך מסודר לניהול שינויים?
– איך מנהלים שינויים נכון? מהם הכללים לניהול שינויים מוצלח?
– מהו תפקידי כמנהל הפרויקט?
נושאים:
1. תהליך ניהול שינויים במסגרת תהליכי ניהול פרויקטים
2. סיבות לשינויים בפרויקט
3. סוגי שינויים בפרויקט
4. שיקולים בניהול שינויים ע"פ סיווגם
5. סכנות בניהול שינויים
6. בעלי תפקידים בניהול שינויים
7. כללים לניהול שינויים מוצלח
עקרונות העבודה בסדנה:
בסדנה נשלב שלושה צירי למידה:
– יצירת בסיס ידע תיאורטי ומושגי על תהליך ניהול סיכונים בפרויקטים.
– בניית ארגז כלים יישומי לניהול סיכונים.
– התנסות מעשית בקבוצות עבודה ותרגול כל שלבי התהליך באמצעות סיפור אירוע. התרגול יתבצע בקבוצות קטנות כשבכל סיום שלב יהיה שיתוף בין הקבוצות.
שילוב צירים אלו מבטיח הפנמת הידע והכלים לצד בניית תחושת מסוגלות אישית החיוניים לעמידה במטרות הפעילות.
סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים
הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא