"מראה מראה שעל הקיר – אמרי לי מי המנהל הכי טוב בעיר"?
"אני מראה רק לענייני יופי, המראה שאת מחפשת היא העובדים של כל מנהל".
העקרון די פשוט:
עובדים מרוצים מעידים על מנהל טוב.
נבחן את מרכיבי שביעות רצון העובד ע"פ הפירמידה של מאסלו:
1. תנאים פיזיים נאותים, ותמורה סבירה שמקבל העובד על עבודתו – מעידים על החשיבות ותשומת הלב שנותן המנהל לקיום הצרכים הבסיסיים של כל עובד הנמצא תחתיו.
2. מידת הבטחון האישי והתעסוקתי שחש העובד מעידה על מנהל שיודע להגדיר ציפיות ברורות, שמבין את החשיבות בשקיפות והפנים את תפקידו הבטחוני כמנהל.
3. תחושת השייכות של העובד מעידה על מנהל שיוצר סביבה ערכית וחברתית. מנהל שמתעניין בעובדים מעבר למשימות שהם אחראים עליהם.
4. הכבוד והערכה שמקבל העובד מעידה על מנהל שיודע לתת את הבמה לעובדים שלו, שיודע לתת מילה טובה וגם לתגמל ברמה החומרית בהתאם ליכולות הארגוניות.
5. ולבסוף, תחושת ההגשמה העצמית של העובד מעידה על מנהל שמצליח לרתום את העובדים לחזון הארגוני ומצליח להתאים לכל עובד את האתגרים הנגזרים מחזון זה. התאמת האתגרים דורשת מהמנהל להכיר את העובדים ברמה אישית טובה ומעידה על החשיבות שנותן המנהל להתפתחות העובדים.
ואולי אני טועה?
מה לגבי עובדים שלא מרוצים בגלל תנאי העסקה לא נאותים, שאינם בשליטת המנהל הזוטר? האם בשל כך נגיד שהמנהל לא טוב?
מרבית העובדים יודעים להפריד בין מה נמצא בשליטת המנהל ומה לא. מנהלים טובים יודעים להעביר את המסר הזה בצורה הנכונה, מבלי לפגוע בלויאליות שלהם לארגון.
ומה לגבי מנהלים בכירים שמצליחים להביא את הארגון שלהם לתוצאות עסקיות מצויינות, העובדים שלהם מרוצים, אבל אין להם את התכונות הטובות שהזכרתי?
אותם מנהלים בכירים צריכים להוקיר תודה למנהלים הזוטרים שלהם, שהם אלו שעובדים בצורה ישירה עם העובדים והם אלו שדואגים לרמת שביעות רצון שמיטיבה עם העסק.
ומה לגבי מקרים שבהם העובד מרוצה כי המנהל לא דורש ממנו כלום, לא מלחיץ אותו ולא מאתגר אותו? האם זהו מנהל טוב?
התשובה היא שזו גישה נאיבית לחשוב שבמציאות כזו העובד יהיה מרוצה לאורך זמן.
כל תיאוריות המוטיבציה, בכללן של מאסלו, הרצברג, טל בן-שחר מדברות על הצורך בהגשמה עצמית, אתגר, התפתחות אישית ותחושת משמעות. סוג ניהול "מזניח" שכזה לא שומר על שביעות רצון לאורך זמן. ולכן הוא בהחלט מנהל לא טוב.
העובדים צריכים תיאום ציפיות ברור, רוצים לקחת חלק אמיתי בהצלחה וצריכים אתגר בשביל להתפתח.
ומה לגבי עובדים מפונקים? כאלה שאף פעם לא מרוצים? האם נשפוט את המנהל לפיהם?
עובדים אלו מהווים מיעוט קטן, ולכן חבל לשפוט ולהתמקד דווקא בהם כשכל שאר הצוות מרוצה.
ואם המצב קיצוני – ויש עובד ממורמר כרונית, באופן שמקרין לרעה על העובדים האחרים – אולי מקומו לא בארגון. וגם על זה נמדד מנהל טוב: על היכולת להזיז עובד כזה מתפקידו.
אז מיהו המנהל הכי טוב בעיר?
יש לא מעט כאלו.
תסתכלו על הצוותים בארגון: צוות בעל מוטיבציה גבוהה, המורכב מעובדים שמגיעים בבוקר עם חיוך ומצליחים לייצר תפוקות משמעויות – מעיד רבות על איכות המנהל העומד בראשו.
והמסר לכל מי שמנהל מנהלים, ולאנשי משאבי אנוש – השתמשו בתובנה זו כדי להעריך את המנהלים בארגון.
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.
Slottica Casino – Ekscytująca Rozrywka dla Polskich Graczy
Witajcie, szanowni Państwo! Serdecznie pozdrawiamy na jedynej 100% autoryzowanej witrynie polskiego legalnego kasyna przez internet – Slottica dla obywateli Polski.