הדרישות בפרוייקט לא מוגדרות היטב – מה ניתן לעשות?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > הדרישות בפרוייקט לא מוגדרות היטב – מה ניתן לעשות?

מנהל פרוייקט עבור לקוחות פנימיים בארגון פנה עם תסכול אישי:
"הדרישות לא מוגדרות היטב בפרוייקט. הפניתי את תשומת לב הלקוחות לכך (והמנהלים שלהם) – ללא הועיל. אני מפחד שזה יפגע בפרויקט".
פתרון מוצע (שיקולים ורעיונות):
ראשית, חשוב לציין שבמידה  והדרישות לא מוגדרות היטב לאורך הפרוייקט – סופו להיכשל!
מנהלים צעירים נוקטים באחת הגישות הקיצוניות הבאות:
1. "הדרישות לא מוגדרות היטב, והלקוח לא משתף פעולה – אז אני אדאג להגדרה טובה".
2. "כל עוד הלקוח לא משפר את הגדרת הדרישות – אני עוצר את הפרוייקט".
שתי הגישות הללו לא בריאות להמשך תקין של הפרוייקט.
רעיונות "בגובה העיניים":
1. קודם כל חשוב לזהות את מגוון הלקוחות. מי המזמין? מי המשלם? מי המשתמש הסופי? לרוב, המשתמשים הסופיים ישמחו לשתף פעולה.
2. חשוב לתכנן את הפרוייקט באופן שישאיר גמישות להתמודדות עם שינויים.
3. לספק ללקוח הזדמנויות לתת פידבק על תוצרים ראשוניים כמה שיותר מהר ובתדירות גבוהה.
4. נוכחות (פיזית) של הלקוח בצוות הפרוייקט יכול לשפר את מעורבות הלקוח בזמן אמת.
5. ביקור של צוות הפרוייקט אצל הלקוח תשפר את ההבנה של עולם הבעיה.
6. הסיכון הטמון בדרישות לא מוגדרות היטב חייב לצוף בכל סטטוס הפרוייקט וגם בפני הלקוח.
7. ניתן תמיד לייצר אסקלציה עניינית הן בצד המספק את הפרוייקט והן בצד הלקוח.
8. לעיתים, הלקוח לא מודע לסכנות הטמונות בדרישות לא מוגדרות. סמינר קצר בניהול פרוייקטים – יכול להועיל.

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »