האם אתה מנהל אמין?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

מאמרים > האם אתה מנהל אמין?

אמינות היא קו אדום. אנחנו מחפשים שותפים אמינים לחיים, עובדים אמינים ובשאיפה – לעבוד תחת מנהלים אמינים.
בנוסף, חשוב לנו להיות אמינים בעיני הזולת.
אך מהי אמינות?
מהו מנהל אמין?
והאם אנחנו אכן מנהלים אמינים?
Credibility
הגדרה כללית של אמינות ואדם אמין
ע"פ ויקיפדיה אמינות היא המידה בה אפשר להאמין לדבר מה. דיווח אמין הוא דיווח שהוקפד שלא יהיו בו שקרים או שגיאות. אדם אמין הוא אדם המקפיד לדווח דיווחים אמינים.
ניתן להסיק מכך שמנהל אמין הוא מנהל שמדווח דיווחים אמינים. כלומר, המנהל מקפיד שבדיווחיו לא יהיו שקרים או שגיאות.
אבל זה לא מספיק בשביל להגדיר מנהל אמין!
האמינות נמדדת הרבה מעבר לדיווחים. אמינות נמדדת גם במעשים.
למנהל אמין יש עוד הרבה מאפיינים:
1. מציב קווים אדומים ועומד בהם. שימו לב מה קרה לאמינות של נשיא ארה"ב ברק אובמה כשעל פניו הוא אינו עומד בקווים האדומים שהגדיר. בעבודה הניהולית קווים אדומים מתקשרים לרוב לערכים שהמנהל מציב לארגון, אך אינו מגיב במקרים של פגיעה בערכים אלו.
2. נותן דוגמה אישית, בייחוד סביב דרישות, נהלים ועמידה בערכים.
3. לא לוקח קרדיט על חשבון אחרים. כשהמנהל לוקח קרדיט על חשבון העובדים, זה לא בדיוק "דיווח לא אמין" כי בפועל הוא ממונה ואחראי על כל פעילות העובדים. אך עדיין זהו מעשה לא אמין.
4. מודה בטעויות כשהן קורות. מנהלים רבים לא מכירים את המילה "טעיתי", וזה לדעתי פוגע רבות באמינות שלהם.
5. שומר על שקיפות בקבלת החלטות. נכון, מנהלים יגידו שזו לא חובה.מנהל שלא משתף את העובדים בתהליך קבלת ההחלטות הוא לא מנהל לא-אמין. אבל האמינות בהחלט גוברת כשהעובדים מודעים לשיקולים ולאלטרנטיבות (על שקיפות בקבלת החלטות אכתוב באחד הפעמים הבאות – הישארו איתי).
6. מציב דרישות גבוהות, אבל ברות השגה (ריאליות). מנהל שלא מציב דרישות גבוהות מספיק – פוגע בארגון אך גם במוטיבציה של העובדים. מצד שני, אם הדרישות הן לא ברות השגה – המנהל יוצר תחושה של ניתוק מהמציאות ובכך פוגע באמינות שלו.
7. לא אומר רק מה שאחרים רוצים לשמוע. האם המנהל משקר? לא בהכרח. האם מנהל אמין? לא ולא! המנהל האמין יודע גם להיות הילד שצועק "המלך הוא ערום". המנהל האמין יודע לתת משוב אמיתי לעובדים שלו.
8. פועל באופן ענייני ולא רק מתוך אינטרסים אישיים. הדגשתי את המילה "רק" כי כולנו פועלים מתוך אינטרסיים אישיים ואגו. המנהל האמין נבדל בכך שהוא אינו נותן לאינטרסים האישיים להשתלט על פעולותיו והחלטותיו.
9. עקבי במעשיו. ע"פ ויקיפדיה: מכשיר מדידה אמין הוא זה שהסיכוי שייתן ערך שונה באופן מהותי בשתי מדידות של אותו גודל הוא סיכוי קטן. עקביות היא עוד פן של אמינות. למשל, מנהל אמין הוא מנהל שפועל באופן עקבי ע"פ מערכת שיקולים ברורה ומציאותית של תגמול (וענישה).
עכשיו שאנחנו יודעים מהו מנהל אמין, אני מציע לחזור ולקרוא את הרשימה שוב והפעם בדגש על התבוננות עצמית:
האם אתם מנהלים אמינים?
האם אתם מפתחים מנהלים להיות אמינים?
מה חסר לכם בשביל להיות אמינים עוד יותר?
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.

עקבו אחריי ב- YouTube Linked-in  logo-wordpress
הרשמה לבלוג

להרשמה לרשימת התפוצה:

מאמרים אחרונים באתר:

סדנת ניהול פרויקטים בגובה העיניים

הסדנה מיועדת לעובדים ומנהלים הנדרשים להוביל תהליכים, משימות ופרויקטים כחלק מעבודתם השוטפת.
מטרת הסדנה היא להקנות למשתתפים את בסיס הידע בניהול פרויקטים, לשפר מיומנויות ניהול רלוונטיות, לתת כלים פרקטיים ולפתח תחושת מסוגלות. להמשיך לקרוא

קראו עוד »