מה דעתכם על פרויקט שעמד בתכולה, בלוחות הזמנים, בתקציב ובמשאבים?
האם ניתן להגדיר אותו כפרויקט מוצלח?
ייתכן, וייתכן שלא.
לכל פרויקט יש יעדים עסקיים וארגוניים נוספים שעליו לשרת, וביחד הם יקבעו אם הפרויקט היה מוצלח.
על כך, בסרטון הבא (4 דקות) מתוך יום עיון שהעברתי על מתודולוגיות בניהול פרויקטים.
סקירת המרכיבים השונים לפרויקט מוצלח לקוחה מתוך הספר המומלץ: Reinventing Project Management, מאת אהרון שנער ודב דביר.
כפי שמומחש בסרטון, לפרויקט יש מימדי הצלחה רבים יותר מאשר נדמה לרבים מאיתנו, כולל למנהלי פרויקטים וותיקים:
חשוב מאוד להגדיר את המטרות האסטרטגיות של הפרויקט, עוד בטרם יוצאים לדרך. מטרות אלו יכולות להיות ספציפיות לפרויקט אך גם נובעות מהתרבות הארגונית. למשל, האם התרבות הארגונית מעודדת הפקת לקחים ושיפור מפרויקט לפרויקט.
הגדרת המטרות הארגוניות של הפרויקט מסייעות לתיאום ציפיות עם המעורבים ובפרויקט ולצורך קבלות החלטות שוטפת.
בנוסף, כדאי להתאים את המתודולוגיה לניהול פרויקטים ותהליכי העבודה באופן שיתנו מענה למימדי ההצלחה החשובים ביותר לארגון. למשל, תהליכים שמבטיחים עמידה בלו"ז לעומת תהליכים שמבטיחים חדשנות טכנולוגית.
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.
האומץ להתחייב ללוחות זמנים
"אני עושה הכל כדי שנסיים במהירות האפשרית, אבל אני לא יכול להתחייב לתאריך מסוים".משפט שנאמר כמעט בכל פעם כשאנחנו נדרשים