לכולנו ברור שככל שהמנהל שלנו מרוצה יותר מאיתנו, הסיכוי שלנו להצליח ולהיות מרוצים מהעבודה שלנו גדל.
אבל איך עושים זאת?
מהם הכללים שכדאי להקפיד עליהם?
למה כדאי לנו שהמנהל יהיה מרוצה?
זו נשמעת שאלה מובנית מאליה, אבל חשוב להזכיר שלמנהל יש תפקיד מרכזי בחיינו: בכוחו לקדם אותנו במספר פרמטרים כגון שכר, תנאים, תפקיד, ומנגד בכוחו לעכב את התקדמותנו בארגון. הוא שותף למידת ההצלחה שלנו בתפקיד ועל שביעות הרצון האישית שלנו. ההשפעה של המנהל שלנו ניכרת גם בחיים מחוץ לעבודה: על החלוקה בין העבודה לחיים האישיים ועל הלחץ היומיומי שלנו שלעיתים מקרין גם על הבית ואפילו משפיע על הבריאות שלנו.
מנהל מרוצה יעזור לנו להשיג משאבים, לקדם רעיונות, "לפתוח סתימות ארגוניות" (ראה: אסקלציה למנהל), לשפר את התנאים שלנו ולהתפתח ע"י משוב, חניכה והכוונה.
כללי מפתח להפוך את המנהל שלנו למרוצה יותר:
1. התאמת סגנון התקשורת שלנו לסגנון הניהולי של המנהל. לכל מנהל יש סגנון אופייני שמכתיב את אופן התקשורת שהוא מעדיף. ראה בהרחבה: כיצד להתאים את סגנון התקשורת לסגנון הניהולי.
2. לספק את הסחורה: המנהל מגדיר לנו יעדים ומשימות בהם אנחנו נדרשים לעמוד. למנהל חשוב לראות תוצאות. אבל זה לא מסתכם בכך. ישנם יעדים שלא מוגדרים במפורש אך מהיכרותנו את הארגון והמנהל – אנחנו יכולים להסיק שהם נדרשים. למשל, המנהל ביקש לסיים משימה בחודשיים הקרובים, ואתם החלטתם לשלוח לו סטטוס שבועי, אפילו שהוא לא ביקש אותו במפורש. הסטטוס נותן למנהל תחושה טובה שהעניינים בשליטה.
3. להיות "אנשי פתרונות" ולא "אנשי בעיות": כשמעלים בעיה בפני המנהל, יש להשתדל גם להציג פתרון או אפשרויות שונות לפתרון. ריבוי בעיות עלול להעיק על המנהל, ואילו הצגת הפתרונות תתן תחושה של שליטה. המנהל ירגיש שהוא ב"ידיים טובות". צד אחר של "אנשי פתרונות" הוא העברת המסר שאתם יכולים לעזור למנהל בבעיות שלו. משפט מפתח שניתן להשתמש בו הוא: "כיצד אני יכול לעזור לך?".
4. נאמנות ארגונית (לויאליות): חשוב לגבות את המנהל בהחלטות שהוא לוקח. כשיש ביקורת על ההחלטה, ללבן אותה מול המנהל בצורה עניינית. אבל ברגע שהתקבלה ההחלטה, חשוב לפעול על פיה. חשוב שהמנהל ירגיש שאתם נאמנים ושהוא יכול לסמוך עליכם. מיותר לציין שרכילות על הבוס היא דבר שאינו רצוי, מאחר והיא עתידה להתגלות.
5. לשמור על רמה עניינית, מקצועית ומכובדת: להיצמד לעובדות ולשמור על כללי נימוס ראויים.
ככל שנכיר את המנהל יותר טוב, כך נדע כיצד להפוך אותו למרוצה. מעבר לסגנון הניהולי שהזכרנו, רצוי להכיר היבטים נוספים אצל המנהל כגון מערכת הלחצים שמופעלת עליו, תהליכי קבלת ההחלטות האופייניים לו, מעשים שיכולים לעצבן אותו ועוד.
לסכם במשפט אחד:
כדי להפוך את המנהל שלכם למרוצה יותר – היכנסו לנעליים שלו. אל תחשבו במונחים של "אם אני הייתי המנהל – מה הייתי רוצה?". במקום זאת, אמרו: "הוא המנהל, מה יגרום לו להיות מרוצה יותר?"
בואו לשמוע עוד בסדנת לנהל את המנהל.
לפרטים והרשמה: 052-7728023, michael.szwarc@gmail.com
רוצה לדעת עוד? להתחיל לנהל ברגל ימין.
ולעוד קפיצת מדרגה ניהולית: סודות הניהול האפקטיבי.